1

Onderwerp: Beste Ziggo, waar is CNN gebleven?

Beste Ziggo,

Uiteraard had ik de vele pagina's van uw website kunnen doorworstelen om uiteindelijk een contactformulier te vinden waar ik nog net niet mijn bloedgroep hoeft in te vullen. Dan is het plaatsen van een open brief op deze locatie toch een stuk gemakkelijker. Bovendien kan ik niet ontkennen dat de wetenschap dat u deze brief pas tegenkomt nadat half Heiloo heeft kunnen meelezen enige perverse voldoening met zich meebrengt.

Enfin, mijn vraag: waar is CNN gebleven?

Hoewel uw frequentieoverzicht anders doet vermoeden, zit er thans op het kanaal van CNN (+69) een andere zender, namelijk: TV5 Monde

Zowel de ontwikkelingen rond de aanslagen in Oklahoma, op het WTC, het uitbreken van de oorlog in Somalie, Afghanistan en Irak, alsmede de tragisch dood van Lady Di en uiteraard Michael Jackson heb ik live 'uit de eerste hand' kunnen volgen. Schakelen naar Hilversum draaide op deze wereldschokkende momenten veelal uit op een behoorlijke teleurstelling. Of men lag al op één oor, of de uitzending bleek een feest aan falende satellietverbindingen en onsamenhangende semi-live vertalingen van wat er enkele momenten daarvoor op CNN te zien was.

Graag zie ik uw reactie spoedig tegemoed.
Tot die tijd zal ik opzoek gaan naar een goede websteam. Uiteraard via ADSL. Want met een internetaansluiting via de kabel heeft u mij eerder al in de kou laten staan.

m.vr.gr.,
'Een wereldburger'.

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Beste Ziggo, waar is CNN gebleven?

Ziggo zelf verantwoordelijk voor verdwijnen CNN
Gepubliceerd op 27-01-2010

Ziggo haalt de zender CNN in een aantal gebieden van de kabel. Ten onrechte wordt dit door Ziggo toegeschreven aan programmaraden.

CNN verwijderen is een keuze van Ziggo zelf. Programmaraden geven slechts advies over 15 tv-zenders. De overige zenders uit het pakket worden door Ziggo bepaald. In dit geval had Ziggo er ook voor kunnen kiezen een andere zender te schrappen of zelfs om een zender erbij te plaatsen in het pakket. Ziggo gaf immers tot vorig jaar nog 34 analoge zenders door.
De programmaraad Multikabel heeft overigens voorgesteld om, als het echt noodzakelijk is het pakket in te krimpen, Regio22 of Ziggo TV te laten vervallen. Dat was geen verplicht advies en Ziggo heeft het dan ook niet opgevolgd.

Programmaraden zijn woedend over correspondentie van Ziggo aan de klanten. Ten onrechte wordt daarin gesteld dat het de wens van de programmaraad is om CNN uit het aanbod te verwijderen.

http://www.programmaraadmultikabel.nl/? … message/14

Laatst bewerkt door Tjeerd (11-02-2010 06:33)

Thumbs up Thumbs down

3

Het is natuurlijk weer bijzonder kwalijk dat je nu actie moet gaan ondernemen om een zender als CNN op de buis te houden. Als er één zender bij het basispakket hoort is het deze wel, maar dat lijken ze bij Ziggo dus niet te begrijpen.

Thumbs up Thumbs down

4

Ik zag op NOS teletekst voorbij komen dat er iets ergs aan de hand zou zijn op een campus in de VS...  Het eerstvolgende NOS Journaal is morgenmiddag om 13:00 te zien. Dus over... 12 uren en 5 minuten hebben we hier pas een beeld van?! Dat is toch niet meer van deze tijd?

Enfin, in een antwoord (per e-mail) van Ziggo naar iemand die het wel aandurfde om het contactforumlier te gebruiken verwijst Ziggo inderdaad naar de programmaraad. De programmaraad -zo valt hierboven te lezen- verwijst echter weer naar Ziggo.

Dit soort afschuifgedrag valt helaas te verwachten van een bedrijf dat, ondanks een sterke monopoliepostitie, zichzelf toch steeds weer genoodzaakt heeft gezien om van naam te veranderen. Dit geeft natuurlijk opzich al te denken.

Maar we zijn er nog niet. Ziggo verwijst voor meer informatie naar... de gemeente.
Dus, (hopelijk) meelezende gemeente Heiloo, wellicht kunt u er uw licht over laten schijnen?

De Peppies en Kokkies op de kabel komen er samen blijkbaar niet uit en ondertussen worden de burgers van Heiloo met de dag wereldvreemder.

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

5

Het is belachelijk dat Ziggo zelf kan bepalen welke zender erop komt of eraf gaat. Ik heb begrepen dat voor CNN een Franstalige zender terugkomt.  Ik ken maar weinig mensen die naar Franstalige zenders kijken. Ik vind dat CNN, zoals BBC World News, etc in het standaardpakket hoort.

Thumbs up Thumbs down

6

Ziggo moet natuurlijk flink geld verdienen om de schulden van de miljoenenovername's te kunnen betalen. Dat geld verdienen ze niet met het basispakket maar met de digitale (extra) pakketten. Er worden zenders in de basis geplaatst en als die populair zijn dan worden ze alleen nog maar digitaal en als het even kan in een extra pakket geplaatst. Iedereen moet aan de kastjes want de Pay per View gaat er aankomen en dan kan de creditcard getrokken worden.  De gemeente zult u niet horen want die heeft de kabelaandelen verkocht en daarmee is alle belangstelling voor de consument verdwenen. De programmaraad is een papieren tijger en zal ook niets van zich laten horen.

Thumbs up Thumbs down

7

Hier spreekt Radio Oranje,

Voor de Heilooer die graag verder wil kijken dan Hilversum en de ontwikkelingen in Chili (+ omliggende landen) ondanks de Ziggo-censuur toch wil volgen, zijn hier enkele live CNN-webstreams:

http://www.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=1

http://img134.imagevenue.com/loc257/th_93404_screenshot_2010_02_27at6.54.59PM_122_257lo.jpg

Helaas is het wel nodig om een plug-in te installeren. Maar je moet er wat voor over hebben, om deel uit te mogen maken van het verzet.

Laatst bewerkt door Dr. Oetker (27-02-2010 20:04)

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

8

Of je stapt over naar een concurent..... Oh nee, zover gaat de marktwerking nu ook weer niet. We zijn gedwongen bij Ziggo te blijven.

Thumbs up +1 Thumbs down

9

Beste Dirk, je hebt gelijk. Overstappen naar een concurrent is onmogelijk. In plaats van concurrenen hebben enkele kabelmaatschappijen ervoor gekozen om te fuseren. Helaas is het resultaat daarvan (Ziggo) nog steeds de enige partij die verantwoordelijk is voor onze informatievoorziening via het medium TV.

Daarom durf ik Ziggo's eenzijdige besluit om CNN voor Heiloo de nek om te draaien ook CENSUUR te noemen. Wikipedia kan het niet beter omschrijven: 'Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.'

Hier is het laatste woord echter nog niet over gezegt...
Meer info volgt.

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

10

Misschien is er geen andere kabelmaatschappij waarnaar je kunt overstappen, maar voor het televisie kijken zijn er wel alternatieven. Ik denk bijvoorbeeld Digitenne via de ether of digitale televisie via de telefoonlijn. Of werkt dat niet?

Thumbs up Thumbs down