1

Onderwerp: Creatief hergebruik oud ijzer

Waar is de 'Escher(?) kubus' die voor het postkantoor stond gebleven?

Deze zou, na een opknapbeurt, zeker niet misstaan op de kale rotonde aan de Zeeweg. Bovendien zou dit een mooi landmark kunnen worden voor de dagtoeristen uit Egmond.

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Creatief hergebruik oud ijzer

Het kunstwerk, of je het nou mooi vond of niet, schijnt door de projectontwikkelaar verwijderd te zijn. Het was betaald door de gemeente Heiloo voor zover ik weet en dus door ons allemaal. Het had inderdaad mooi gestaan op de rotonde, maar ik denk dat er een vangrail van gemaakt is of zo!

Thumbs up Thumbs down

3

Dat was anders wel een echte Truce Wilmink. Benieuwd of ze weet dat het is verwijderd.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:wqpNIAFQtHs7oM:http://heiloo.dickshomepage.nl/foto/Kunst/photo10.jpg

Bron: Dick's homepage

Thumbs up Thumbs down

4

En het kunstwerk heet nog 'Het Knooppunt' ook! Hoe toepasselijk zou dat zijn, op een rotonde?

Goed speurwerk Paul. Ik heb het altijd aangezien voor een Escher. Dom, want iedereen weet dat hij geen kunstenaar was, maar een vakman.

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down

5

Ik vind dat de Gemeente wel wat zuiniger met zijn kunstwerken om mag gaan. Het beeld dat altijd bij het VVV kantoor heeft gestaan van de reizigers heeft een tijd lang bij de openbare werken aan de rozendaal gelegen. Nu staat het onopvallend op de kruizing westerweg stationsweg in het perk. Dit kunnen ze nu toch makkelijk terugzetten op het plein of zo in plaats van die gekke stoeltjes.

Thumbs up Thumbs down

6

Dat Heiloo blijkbaar zo'n groot kunstoverschot heeft dat het al in de bosjes moet worden weggestopt, is goed om te onthouden wanneer er weer iets nieuws moet worden aangekocht.

Misschien is een kunst-'vossenjacht' voor de kinderen van Heiloo ('kinderen', niet 'kids') nog wel een leuk idee? Rara waar zit alles verstopt? Dit zal uiteraard een educatief tintje moeten hebben...

'Nee jongens, Meester Oetker heeft ook geen idee waarom het meisje geen kleren draagt terwijl ze op een fluit blaast... Maar dat is nu juist het mooie van kunst!'

'Ja echt waar, vroeger werden kinderen op de fiets naar school gebracht! Zelfs wanneer het regende. Stom he?'

'Goed, nu allemaal jullie mondkapjes om!'

'Als jullie nu even stil willen zijn, dan kunnen we het gezaag horen. Wie kan mij vertellen waar dat geluid vandaan komt?'

Lijst Oetker / Heiloo

Thumbs up Thumbs down