1

Onderwerp: Sneeuwruimen

Wat een grappig gezicht al die slippende auto's en vallende fietsers. Al twee auto's tegen van die mooie zwarte plastic paaltjes zien rijden. Jammer dat die nu scheef staan want die krassen en deuken in die auto's dat is niet erg maar het staat zo slordig die scheve paaltjes. Gelukkig verzuimd de wegbeheerder (gemeente Heiloo) ook dit jaar de inspanningsverplichting want in Castricum, Bergen en Alkmaar is het helemaal niet leuk met al die schoongemaakte wegen, daar hoef je niet naast de fiets te lopen en maak je niet van die leuke smakken op de weg.
Kom maar op met die fusie!

Thumbs up 0 Thumbs down

2

Re: Sneeuwruimen

Weet je... vandaag kwam er een sneeuwschuiver door de straat. Ik had een mooi fietspaadje gemaakt. Helaas ligt dat nu weer vol sneeuw. Bedankt voor het meedenken gemeente.

Thumbs up Thumbs down

3

En ook in 2012 worden de lezers van dit forum getrakteerd op de mooie en positieve woorden van Wijckie!

@ Wijckie:
Ik verbaas mij er telkens weer over dat je zoveel tijd hebt om iedere keer maar weer zo negatief te zijn over de gemeente en alles wat zij uitvoeren, en inderdaad....soms ook niet uitvoeren. Als je negatief bent, waarom woon je hier nog? Misschien moet je eens overwegen om naar Castricum of Limmen, want kennelijk doen ze daar alles goed......

Wat betreft het sneeuwruimen: Ja, ook mijn straat is niet geveegd en glad. Ook hier glijden fietsers, auto's en wandelaars over de straat. Je ziet dat er sneeuw ligt, je weet dat het vriest en dus glad kan zijn. Volgens mij is het beter om gewoon rekening te houden met dit weer in plaats van de schuld bij een ander neer te leggen.

Ook ik moet op de fiets door Heiloo om boodschappen te doen, naar mijn werk te gaan of mijn kinderen naar school te brengen/halen. Iets eerder van huis, voorzichtig fietsen en tot nu toe gaat het prima. Niet gevallen, geen schuivers gemaakt en ook niet aangereden/aangegleden door andere weggebruikers.

Mijn advies: hou op met de schuld bij anderen neerleggen en kijk eerst een naar jezelf. In dit geval...veeg eerst je eigen straatje schoon, dus komen we prima deze periode door.

@ Soesje:
Vervelend dat je jouw moeite verloren ziet gaan, door de sneeuwschuiver van de gemeente. Aan de andere kant: nu schuiven ze en is het dus ook niet goed?!

Thumbs up 0 Thumbs down

4

@wittekerk
Ach, ik heb maar een nieuw paadje gemaakt. Ik ben best blij dat er geschoven is, maar het had wel een paar dagen eerder gekund smile

Thumbs up Thumbs down

5

@wittekerk
Wijckie heeft gewoon gelijk in deze.
Waarom kan het in alle omliggende gemeentes wel allemaal op tijd en hier in Heiloo niet.
Om dan maar te roepen dat iemand moet gaan verhuizen is wel een beetje kort door de bocht.
Het is overigens gewoon een taak van de gemeente, waar we genoeg voor betalen met zijn allen, om te zorgen dat we in deze periode veilig over straat kunnen.

Thumbs up Thumbs down

6

Vanochtend, rond 10.00 uur, strooiwagen gesignaleerd. Geen sneeuw te bekennen, 5 graden plus...... ehhhhhhhhhh??????????

Thumbs up Thumbs down

7

@Soesje, komt het dan niet in je op dat ze preventief strooien, dan wordt het minder snel glad.

@Normaal? Jij bepaald blijkbaar wie gelijk heeft. Beetje vreemd om dat zomaar te roepen. Net alsof jullie in alle gemeentes hebben bekeken hoe de binnenwegen eruit zagen. Ik ben namelijk in Bergen en Alkmaar en Alkmaar Noord veel plekken tegengekomen waar dit niet was gebeurd. Taak van de gemeente is inderdaad om de HOOFDwegen begaanbaar te maken en te houden. Blijkbaar moet alles volledig strak zijn weggeveegd voor auto's, fietsers en voetgangers voordat de klagers tevreden zijn. Dit is in mijn ogen niet haalbaar en ik ben met de auto en fiets op alle dagen over de weg gegaan en niet gevallen of gebotst. Knap he? Scheelde misschien ook wel dat ik met gepaste snelheid over de weg ging en afstand hield. Ongelukken gebeuren met alle soorten weer en vaak is het toch de schuld van 1 van de weggebruikers. Anders heb je het recht om de gemeente aansprakelijk te stellen.

Thumbs up Thumbs down

8

@Denazzo
noem jij dat preventief, volgens mij waren ze een week te laat....
En ik maak niet uit wie er gelijk heeft, het is gewoon zo.
Ik zit denk ik iets langer op de weg elke dag in heel Noord-Holland en Heiloo is vergeleken met de meeste gemeentes gewoon aan de late kant, zowel op de doorgaande als op de binnenwegen.
Er gaat zelfs een verhaal de rondte dat de medewerkers van de gemeente in Heiloo de boel wilden gaan schoonmaken maar dat het van hogerhand niet mocht omdat er dan teveel overwerk zou moeten worden betaald en daar is geen ruimte voor......

Thumbs up Thumbs down