Nieuws

ARCHIEF: Woensdag 10 december 2008 U kent ze wel: de commercials van verzekeraar OHRA, waarin Bassie (Van Adriaan) een hoofdrol speelt. Beide Bassie-commercials zijn genomineerd voor de Gouden Loeki 2008. Brein achter de komische Tv-spots is het reclamebureau Doom & Dickson uit Amsterdam, waarvan Heilooër Bart Oostindie één van de zes partners is.

Doom & Dickson heeft veel bekende klanten in haar bestand, zoals Amstel Bier, de Staatsloterij, Sisi en Eye Wish Groeneveld. In de Amstel reclamespot waren onlangs veel bekende Heilooërs te zien. De Bassie commercials van Ohra hebben eerder de maandverkiezing van de Gouden Loeki gewonnen (mei en oktober) en zijn hiermee genomineerd voor de Gouden Loeki 2008. Bart Oostindie en zijn collega Antoine Houtsma zijn de bedenkers van de twee spots. Bart: ,,Het idee voor de eerste ‘Bassie op de camping’ commercial is uit mijn leven gegrepen en ontstond toen ik met het hele gezin op vakantie naar Oostenrijk ging. In de auto hadden we voor onze kinderen een dvd met Hollandse liedjes van Bassie en Adriaan en net als in de commercial hadden de kinderen geen koptelefoon. Mijn vriendin en ik werden onderweg bijna gestoord van het horen van steeds dezelfde liedjes. Achteraf veel om gelachen.”



,,De periode voorafgaand aan de lancering van het ‘Baby Bassie’ spotje gaf veel ophef. We hadden vooraf op de set bedacht om op maandagochtend 08.00 uur een berichtje te plaatsen op de site Showbiznewz.nl, waarin vermeld stond dat Bassie een kind zou hebben verwekt bij een veel jongere dame uit Heerhugowaard. Om 10.30 uur stond het al te lezen op 16 verschillende sites. Ook De Telegraaf had dit bericht klakkeloos overgenomen. Toen ze achteraf vernam dat het om een reclamestunt ging, reageerde Wilma Nanninga van deze krant woedend. De deadline voor ‘roddelbladen’ is ook op maandagochtend. Privé had er een heel artikel aan gewijd, met quote en a Bas van Toorn (Bassie) heeft zich op ons verzoek twee dagen stilgehouden.” Mede door alle ophef en omdat het spotje nog steeds op televisie is, denkt Bart dat ‘Baby Bassie’ meer kans heeft dan de campingspot.



Vanaf 8 december kan men deze plaatsgenoot online steunen door te stemmen via www.goudenloeki.nl waar ook meer informatie over de Gouden Loeki 2008 is te vinden.

Woensdag 10 december 2008 − bron: Uitkijkpost

2020-09-16 Visie Aardgasvrije Wijken
2020-09-16 Luisterlezing: Mozarts vrouwen
2020-09-15 Kettingbotsing met vier voertuigen in Alkmaar.
2020-09-15 Dirck Nab wint Victoriefonds Cultuurprijs Visuele Kunsten
2020-09-12 Heel Heiloo blij met heropening Brasserie Veldt
2020-09-05 Sportinstuif voor kleinste inwoners van Heiloo
2020-09-05 Opbouwende workshops voor vrijwilligers en organisaties
2020-09-03 Uitreiking Victoriefonds Cultuurprijs 13 september
2020-09-03 Jongen aangereden door auto

Meer nieuws met auto bar bier camping kinderen krant loos loterij online stunt vakantie verkiezing vis zing


Bron: hans romeyn
bron: hans romeyn
Bron: PS Photography
bron: PS Photography
Bron: Anne Klijnstra
bron: Anne Klijnstra
Bron: Bloemen - Bloemist
bron: Bloemen - Bloemist