Nieuws
Lobby voor spoortunnels
ARCHIEF: Woensdag 23 februari 2011 HEILOO - Als er in 2014 extra treinen gaan rijden op het traject door Heiloo en Castricum, zullen de spoorbomen vaker dicht staan. De gemeenten pleiten daarom voor spoortunnels.
Het openbaar vervoer moet de ruggengraat worden voor de bereikbaarheid van de regio. Snelheid is daarbij het kernbegrip. De regio wil zich hard maken voor meer treinen en het aantal gelijkvloerse spoorwegovergangen verminderen.
Vanaf 2014 elke tien minuten een intercity, dat wil het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Door extra treinen op de lijn Alkmaar-Amsterdam CS kan zonder spoorboekje worden gereisd. Het project is onderdeel van het programma Hoog Frequent Spoorvervoer.
Als er meer treinen per uur voorbij rijden, wordt het lang wachten voor de spoorwegovergangen in Castricum en Heiloo. De gemeenten pleiten dan ook voor tunnels bij twee van hun overgangen, meldt het Noordhollands Dagblad. In Heiloo zou het gaan om de overgang bij de Vennewatersweg. Een miljoenenproject, waarvoor druk wordt gelobbyd.
2023-05-21 Spoorbomen straks niet 20 maar 30 minuten per uur dicht.
2022-05-09 Niet bewaakte spoorovergangen in Heilooërbos
2022-05-03 Alle spoorwegovergangen in het Heilooërbos gaan dicht.
2022-05-03 Niet actief bewaakte spoorovergangen in het Heilooerbos
2022-04-05 Werkzaamheden spoorwegovergang Kerkelaan - Belieslaan
2022-01-28 Veilige spoorovergangen in Heilooërbos
2021-05-08 Fietsersbond wil tunneltjes bij nieuwe afslag A9 bij Heiloo.
2021-04-01 Eerst overwegen veilig, pas dan meer treinen
2021-03-30 Wandelaars Heilooërbos willen overgangen open houden
Meer nieuws met treinen overgang tunnel