Nieuws

Minder klachten over gemeente

ARCHIEF: Donderdag 22 mei 2014 HEILOO - We klagen minder over onze lokale overheid. Afgelopen jaar werden minder klachten ingediend.

De gemeente Heiloo is verplicht om ieder jaar een verslag te maken van het aantal geregistreerde klachten, de aard van de klachten, de wijze van afdoening en de maatregelen die naar aanleiding van de klachtbehandeling zijn getroffen.

In 2013 zijn er in totaal dertien klachten ontvangen. Alle klachten konden tussentijds worden opgelost. Er zijn geen klachten ingediend waarbij de officiële klachtenprocedure moest worden gevolgd.

Er werd vooral geklaagd over het gedrag en de houding van medewerkers van de gemeente: onbeschoft behandeld, dreigende toonzetting, onvoldoende klantgericht. Ook werd geklaagd over het weigeren van afval bij de afvalbrengplaats, omdat het meer was dan de toegestane hoeveelheid.

In voorgaande jaren werden telkens minimaal twintig klachten ontvangen. In 2012 werden nog 21 klachten ingediend, dat betekent een daling met 38%. Een mooie ontwikkeling die hopelijk kan worden vastgehouden in een tijd van bezuinigingen.

Donderdag 22 mei 2014 − bron: Gemeente Heiloo

2020-06-29 Vuurtje maken of barbecue aan? Denk aan uw omgeving!
2020-03-12 Mogelijke coronapatiĆ«nt van kastje naar de muur gestuurd: "Ik voel me net een crimineel"
2020-01-30 Coronavirus in China
2019-01-14 Verkopers voor het goede doel? Wees voorzichtig!
2017-09-05 Veel meldingen van geluidshinder Schiphol in Castricum
2017-06-30 Klachten over vlieghinder afgelopen jaren gestegen
2017-06-20 Klachten vlieghinder gestegen
2017-05-31 Luilak: wel herrie geen schade
2017-03-04 35 melders zorgen voor bijna 160.000 klachten over geluid Schiphol

Meer nieuws met klachten


Bron: Uitkijkpost
bron: Uitkijkpost