Nieuws

Heiloo wil meer online doen

ARCHIEF: Donderdag 20 oktober 2011 HEILOO - De gemeente komt met een vernieuwd dienstverleningsconcept op basis van een evaluatie, aangevuld met trends en nieuwe inzichten. Voortaan wil men zich primair richten op het digitale kanaal.

De gemeente heeft in het voorjaar onderzoek verricht onder klanten die gebruik hebben gemaakt van de dienstverlening. De balie scoort het hoogst met een 7.9, de telefonische dienstverlening scoort met een 7.6 ook ruim voldoende, de digitale dienstverlening scoort een 6.8.

Duur
De dienstverlening aan de balie en via de telefoon zijn het meest ontwikkeld. Vooral op het vlak van vragen/meldingen aan de Beheer Openbare Ruimte (BOR) en Burgerzaken. Hoewel er nog verbeteringen mogelijk zijn, is de basis van deze kanalen in orde. Dienstverlening aan de balie en via de telefoon is echter relatief duur.

Efficiënter
Het internet verdient nog extra aandacht. De dienstverlening via de website en het meer sturen op gebruik van het internet biedt kansen op een efficiëntere dienstverlening. Door de informatievoorziening op de website te verbeteren, worden vragen voorkomen aan de telefoon en aan de balie, en per brief of e-mail.

Primair digitaal
De nieuwe visie op dienstverlening is om de komende jaren primair te richten op de digitale dienstverlening. De dienstverlening per telefoon, aan de balie en per post zijn hier aan ondersteunend en opvolgend. De visie wordt maandag 24 oktober aanstaande besproken in de gemeenteraad.

Donderdag 20 oktober 2011 − bron: Gemeente Heiloo

2020-03-12 Mogelijke coronapatiënt van kastje naar de muur gestuurd: "Ik voel me net een crimineel"
2020-03-05 Routeplanner voor het goede doel
2020-01-23 Mick en Romy zijn de eerste bewoners van unieke Tiny House-buurt De Falgatuinen in Den Helder
2019-09-26 Aan de slag met verbeterpunten
2019-09-24 Inwoners en ondernemers tevreden over hun gemeente
2019-05-09 Wethouder geeft startsein promotiecampagne Natuurlijk Heiloo
2019-02-12 Inzetten op online marketing?
2019-02-01 Laad je telefoon veilig op - 3 tips
2017-05-30 Yogacentrum niet welkom bij winkelcentrum: ''Gemeente heeft liever leegstand, dat spoort niet''

Meer nieuws met internet dienstverlening


Bron: hans romeyn
bron: hans romeyn
Bron: hans romeyn
bron: hans romeyn
Bron: Bibliotheek Heiloo
bron: Bibliotheek Heiloo
Bron: Heiloo-Online
bron: Heiloo-Online